Ebben a cikkben egy interjút olvashattok, amit Mogyoró Kornéllal készítettem. Kornél Magyarországon, (és nemzetközileg is) korunk egyik méltán elismert professzionális ütő hangszeres zenésze, aki az Audio-Technica termékekben találta meg azt, amit oly régóta keresett.
Hogyan kerültél kapcsolatba a zenével?
9 évesen kezdtem zenélni autodidakta módon. Mindig néztem, ahogy a bátyám gyakorol, és néha megengedte, hogy én is beszálljak mellé egyszerű ritmusokkal, én pedig már akkor eldöntöttem, hogy ütőhangszeres (és nem ’csak’ dobos) szeretnék lenni. Az internet elterjedésével megismerkedtem a nagyvilág végtelen mennyiségű ütőhangszerével, és ezáltal egészen új lehetőségek, és irányok tűntek fel a láthatáron.
Mi volt az első tapasztalatod perkásként a színpadon?
Kezdetben az ütősök rendszerint nem hallatszottak, vagy nem a helyükön voltak a hangképben, és ez sok vita forrása volt a hangtechnikusokkal, mivel akkoriban sokan nem ismertek különböző egzotikus hangkeltő eszközöket, így kezelni sem tudták őket. Természetesen, mivel én napi több órán át hallottam a hangjukat gyakorlás közben, pontosan tudtam melyik mikor, hol és hogyan szólal meg. Ezt a tudást persze nem lehetett elvárni azoktól, akik csak párszor, vagy éppen először hallották életükben.
Hogyan jutottál el te magad az Audio-Technica mikrofonokig?
Amikor elkezdtem mikrofon megoldásokat keresni, ugyanazokba a problémákba ütköztem, mint oly sok hangmérnök előttem. Ezeknek a hangszereknek a valódi megszólalását egy mikrofon sem adta vissza úgy, ahogy akusztikus környezetben valójában hangzanak. Ekkor még inkább belemélyedtem a mikrofonok közötti különbségekbe és újraértékeltem azok fontosságát. Sokadik próbálkozásra a kezembe akadt az első Audio-Technica mikrofon, ami az Artist Elite széria AE3000 modellje volt. Ezzel a handpanem egy egészen új hangszerré vált a színpadon. Végre meghallottam azt, amit szerettem volna kihozni ennek a varázslatos hangszernek a kihangosított zenében elképzelt szerepéből. Onnantól kezdve, amelyik AT mikrofont csak kipróbáltam, mindegyik tökéletes volt valamire. Tulajdonképpen az össze használható nagyon sok területen, de mindegyiknek megvan a tökéletes felhasználási köre, és egy se volt, amivel problémám lett volna. Mostanra a teljes mikrofonparkom Audio-Technica eszközökből áll, és maradéktalanul elégedett vagyok velük.
Mikrofonokon kívül más Audio-Technica termékeket is használsz?
Egy ATH-E70-es fülmonitort is használok, ami az ’életemet’ mentette meg, tudni illik nem olyan régen nagyjából 3 hónapra „elszállt” a hallásom a hangos színpadi zenéléstől. 20 évig Trevis monitorládát használtam, amivel tökéletesen meg voltam -és vagyok most is- elégedve, de a hangos színpadi körülmények teljesen kikészítették a füleimet. Ekkor kezdtem el az Audio-Technica E70-es fülmonitorát használni, amivel megtapasztaltam a színpadon kapott stúdió minőséget, ami egy egészen új világot nyitott meg előttem.
Úgy érzem megtaláltam az ideális eszközparkot, amivel maximálisan átadhatom az embereknek azt az örömöt, amit a zenélés jelent nekem.
Hunyad Attila
Audmax