Quimby Class & Roll egy kicsit másként

Quimby Class & Roll egy kicsit másként

RSS   AUDMAX   2024-04-08 20:11

 

 

Ha hangról, koncertről, bizsergető érzésről, végtelen energiákról és azok oda-vissza áramlásáról beszélünk, akkor a Quimby Class & Rollnak benne kell lennie.
Vannak megtisztelő megkeresések, és hála a Mindenségnek, ebből egész sok jut nekem is:)

 

 

A Quimby koncerten jelen lenni önmagában remek érzés. Korosztályom egyik nagy ikonja, amely egy “kis” szünet után rögtön az MVM Dómban adott koncertet, ráadásul kiegészültek a kiváló Danubia zenekarral és karmesterükkel, az igazán energikus, végtelen profi Balassa Krisztiánnal .
Ha ez nem lenne elég egy kisebb lábremegéshez, akkor vegyük hozzá a kiváló FOH hangmérnököt, Gerhes Tamást, akinek minden mozdulatát érdemes figyelni, valamint Vertetics Imit (a megtestesült világbéke), aki a monitorokért, valamint a zenészek nyugalmáért “felel”.
Szóval az Ő munkájukat segíthettem koncentrálva a Danubia zenekarra és karmesterükre.

 


Feladatom az volt, hogy a Quimby megfelelően hallhassa a szimfonikus zenekart és fordítva,  a Danubia zenekar a Quimbyt.
Ez nem tűnik olyan komoly feladatnak, de higgyétek el, hogy lehet benne őszülni rendesen.
Azt még meg kell említsem, hogy fegyvert, paripát, bármit, amire szükségünk lehetett, azt a G-Sound és az Audmax Kft. rendelkezésünkre bocsátotta.

 


A két zenekart plexivel választották el, hogy az áthallások kezelhető mértékűek maradjanak.
A koncertet 3 nagy közös próba előzte meg az Erzsébetligeti Színházban, ahol (reményeink szerint) minden nehézségre fény derül majd (nem volt teljes a siker, de igen hasznos volt).
A csatornák száma gyorsan felszaladt. Végül 94-nél álltunk meg.

 


A választásom pult ügyben (lehet, hogy sokakat meg fogok lepni) a dLive lett. C3500 a konzol, DM 48 a box és 3 db DX168 a kiegészítő box, a bővítőkártyák pedig: Dante 128, Waves és egy superMADI.
Hogy miért lett ilyen sok csatorna monitor esetén? A két zenekar teljes csatornamennyiségét magában foglalja. A pultomról ment a Quimby monitoraiba a szimfonikusok jele. Ezeket csoportokban (prim, secund…), Dantén keresztül adtam át Iminek, aki onnan kezdve tőlem függetlenül tudott operálni ezekkel a zenekara felé.
A front felé analóg splitten keresztül mentek a jelek, a végállomás pedig 2 db SC48 lett, amiken Gerhes mester művészkedett.
Nálam azért kellet, hogy minden csatorna megjelenjen, mert így nagy szabadsággal tudtam gazdálkodni a monitor utak felé - egyéni igények alapján. A másik ok pedig, hogy soksávos rögzítés történt, amihez pedig szükséges:)

 


A felvétel nem lett a véletlenre bízva, mert készült superMADIn (TomTom stúdió által) valamint sparéban Dantén és Wavesen keresztül is.
De vissza a monitorra. Az eredeti ötlet, hogy egy úton, több ládával megoldjuk a klasszikus zenekart, természetesen az elején dugába dőlt. A plexik nem tudták oly mértékben elszigetelni a két zenekart, hogy a hangerő ne jelentsen problémát. Sok esetben a saját hangszerüket sem hallották, nemhogy mást. Ez az intonálást és az együttjátékot is lehetetlennné tette. Tehát mindenki fülmonitort kapott.
Következő probléma: 42 muzsikus és ugyanennyi igény is. Itt már jelentkezett némi ősz hajszál.


Próbáljuk szekciónként utakra szedni. Következő probléma, hogy ehhez is több próba lenne szükséges, hiszen az egyes dalok alatt más-más arányok és hangerők lennének optimálisak.
Természetesen ezek megoldható helyzetek, de felmerült (bennem) a kérdés, hogy miképp tehetném az elfogadhatónál magasabbra a mércét (ismét magamnál). Előhozakodtam az ME1 lehetőségével. Ez egy 40 csatornás personal keverő. A csatornák lehetnek groupokis, vagy direkt csatornák is. Balassa Krisztián karmester szereti a kihívásokat, és sikerült egy olyan játékkal meglepnem, ami igazán sok örömet szerzett a teljes időszak alatt.
A zenészek is rokonszenveztek az ötlettel, bár voltak, akik inkább rám bízták a monitoruk kezelését. Végül 6 db ME1 és 11 monitorút lett a vége.
Nagy öröm volt részt venni ebben az ikonikus produkcióban.

Ditzmann Tamás "Maci"

 

 

 

Vissza a Hírek oldalra »


Képviselt gyártók, márkák

Az AUDMAX által képviselt kiemelt márkák, gyártók - ABC sorrendben. Bővebben...

Allen&Heath Appsys ProAudio Audiopole AudioPressBox Audio-Technica Avalon-Design Avid B&C Speakers DiGiGrid DirectOut Technologies Genelec GLAB Guitar Laboratory Green Hippo ITC INOUT Communication Systems Korg L'Acoustics Linea Research Panphonics Roland Professional AV Symetrix Tascam Trevis Audio Lab Vox Waves Williams Sound
HANOSZ
Az Audmax Kft. a HANOSZ tagja.
A Hangszeresek Országos Szövetségének fő célja az aktív zenélés társadalmi elfogadottságának növelése és támogatása.
Széchenyi 2020