Szinte fel sem ocsúdtunk még a "baby ZED"-ek bejelentése után, és az AH újabb támadást intéz a gyorsan mozdítható, kis formátumú mixerek piaca ellen, de eközben nem feledkezik meg a home-stúdiók igényeiről sem!
Az ZED-i10 és i10FX tulajdonképpen a régebbi ZED-10 és ZED-10FX helyére léphetne, de van egy nagyon fontos különbség a régebbi és a mostani, új modellek között. Az eddigi 2X2-es USB hangkártya helyett, ezek az "i-típusok" már 4X4-es hangkártyával rendelkeznek, tehát egyszerre 4-4 monó (2-2 sztereó) sztereó sávot rögzíthetünk és játszhatunk vissza szimultán, 24-bit/96 kHz-es felbontásban. Így ezek a kis keverők már bőven alkalmasak egy középkategóriás USB-s interfész kiváltására, és sokkal praktikusabb is, hogy az otthoni stúdiónk hangkártyája egyben a keverőnk is, effekttel, vagy anélkül, típustól függően. Így könnyű az átjárás a kis csatornaszámot igénylő produkciók számára az élő és a stúdiókörülmények között.
Az új ZED-ek, hasonlóan a már bemutatott i8 típushoz, a GS-R24 előfokait örökölték (GSPre), így a felvétel minőségére sem lehet panaszunk, azt pedig, hogy épp melyik sávokról készítünk felvételt, egy választókapcsolóval dönthetjük el. Természetesen a modern kor igényeihez igazodva a i-Zed-ek már nem csak PC/Mac környezeteben állják meg a helyüket. Míg az előbbiekhez Cubase LE jár a csomagban, az AH az iPad tulajdonosokra is gondolt. Számukra a Cubasis LE a megoldás, hogy az iPad és keverőnk egy igazán kis helyen is szállítható, mobil stúdióként üzemeljen.
Az effektszekció is megújult, az eddigi megszokott, kiváló minőségű zengetők, késleltetők mellett, komplexebb algoritmusokat is találunk, előbbiek kombinációt, különféle modulációkkal kiegészítve. Itt jegyezném meg, hogy az effekt jelút külön is rögzíthető a nyers sávok mellett, így a későbbiekben magunk dönthetjük el azok arányát, a keverési folyamat közben.
A gitárosok is örülni fognak, hiszen az i10-ek közvetlen DI bemenettel is rendelkeznek, így megspórolhatjuk a DI-box-ot, illetve annak összes dilemmáját.
További kényelmi funkcióként nem szabad megfeledkeznünk, hogy a hagyományokhoz híven, ezek a ZED-ek is műszertáp csatlakozón keresztül jutnak áramhoz, így nem kell azon aggódnunk továbbra sem, hogy a megfelelő adaptert hoztuk-e magunkkal.
Összegezve tehát, azoknak készülnek az új ZED-ek, akik önálló, kis produkcióikat egyszerűen és jó minőségben szeretnének kivitelezni, akár élőben, akár az otthoni stúdióban. Végezetül pedig egy rövid felsorolás, hogy mit is kapunk a pénzünkért:
4 monó csatorna
2 sztereó csatorna
+48V fantomtáp
1 AUX jelút
1 FX jelút
közvetlen DI bemenet
4X4 csatornás 24/96 USB interfész
beépített tápegység
iPad kompatibilitás
tartozék Cubase LE és Cubasis LE szoftverek
Gergics Attila
AUDMAX
A cikk megjelent a Music Media Magazinban is.