„A professzionális turnék, stadionok, koncerttermek és bármilyen igényes produkció számára fejlesztett 5000-es széria maximális hangtisztaságot és kifogástalan teljesítményt kínál broadcasterek és előadók számára világszerte.”
A hangzásról:
Az 5000-es széria a kiemelkedő hangminőségéről ismert, mely részben a benne található dual-kompandernek köszönhető, ami hasonlóképp működik, mint egy kétutas aktív hangfalrendszer. A mély és közép-magas frekvenciák feldolgozása külön történik, ezzel egy kimondottan természetes hangzást eredményezve. Ha a közeltéri hatás zavarná a mély tartományt, a közép és magas frekvenciákat akkor sem befolyásolja, valamint igencsak körültekintően lett kialakítva a magas tartomány frekvenciagörbéjének esése, a hangszín megóvása érdekében. Összességében megmaradt az eredeti 5000-es széria hangminősége, továbbá kiszélesedett a frekvenciamenet a mély tartományban, melynek köszönhetően egy szuper mély spektrum jött létre az igazán ütős basszusgitár, és bármilyen mély tónusú hangzás átvitele érdekében.
A hangolásról és sávszélességről:
Az utóbbi években a rádiófrekvenciás (RF) tartományok -amiket vezetéknélküli mikrofonokhoz használunk- drasztikus változásokon mentek keresztül. Első körben letiltottak minket a 800 MHz-es tartományról, amiben csak egy kis rést hagytak mentsvárnak, aztán a digitális TV adások UHF rengetegében kellett megtalálnunk a kiskapukat, annak tudatában, hogy hamarosan a 700MHz-es sávot is hamarosan elveszítjük. Az új 5000 szériás Audio-Technica vezetéknélküli rendszer nem kevesebb, mint 230 MHz!! sávszélességet biztosít, ami lényegében a teljes szabadon használható UHF tartomány. Az adók két sávra vannak bontva, melyek 120MHz szélesek (átfedéssel), így a két csatornás 230MHz sávszélességű vevővel és két különböző sávban lévő adóval a teljes rendszer használható lesz bármilyen engedélyezett frekvencián.
Az adókról:
A 3000-es széria kéziadójához hasonlóan az 5000-es szériának is cserélhető a kapszulája. A szabvány csatlakozónak köszönhetően, sokféle mikrofonfej közül választhatunk, mint az Audio-Technica Artist és Artist Elite szériáinak legjobb mikrofonkapszulái (ATM510, ATM710, AE4100, AE6100, AE3300, AE5400). Mindkét adó -zsebadó és kéziadó- fémházzal készültek, és az új cH szabványú mikrofoncsatlakozónak köszönhetően megszületett a brand (és a produkciós, valamint könnyűzenei felhasználásban alkalmazott eszközök) történelmének eddigi legkisebb zsebadóját. Továbbá mindkét adón található egy multifunkciós gomb, ami a készülékek külsején van elhelyezve. Az apró nyomógomb egyszeri megnyomásra felkapcsolja az OLED kijelző világítását, így könnyen leolvashatók a paraméterek, anélkül, hogy le kellene vennünk a nyélborítást, vagy ki kellene nyitnunk a takarólemezt, a funkciógombok eléréséhez. Azonban mi történik, ha nyomva tartjuk azt a gombot? Egy előre beprogramozott funkciót tudunk aktiválni, vagy deaktiválni, ami lehet MUTE vagy akár tartalékfrekvencia!! is. Ez utóbbi kifejezetten hasznos, hiszen a hangolás során szinkronizálni tudunk egy fő és egy tartalék frekvenciát is, így bármilyen rádiófrekvenciás zavar esetén, éles helyzetben a felhasználó csak nyomva tartja a multifunkciós gombot, és a rendszer átáll a másodlagosan megadott hangolási értékre ~5 másodpercen belül anélkül, hogy a vevőnél kelljen bajlódni az újrahangolással, ezzel értékes időt spórolva.
Analóg átvitel, digitális terjedelem:
Miért még mindig analóg? A jövő rendszerei nem digitálisak? Amíg a zenészek hangszereket használnak, a fülünk pedig szintén analóg elven működik, mindig lesz létjogosultsága az analóg jelátvitelű rendszereknek is. Dióhéjban, a digitális vezetéknélküli átvitel nem igényel kompresszálást az audio jelben, viszont a digitalizálás közben sok információ elvész, és jelentős késéssel is jár ez a folyamat. Az 5000-es széria analóg jelátvitelt használ, ami elhanyagolható mértékű (nanoszekundum, de maximum mikroszekundum nagyságrendben mérhető) jelfeldolgozási késéssel jár. Ezen felül a még tisztább és információgazdagabb hangzás érdekében található meg a jelfeldolgozási láncban a dual-kompander, ami a mély- és magastartományt szeparáltan kezelni, ezzel kompenzálva, az analóg rendszer határait.
A jelenlegi AEW szériához hasonlóan az új 5000-es széria is rendelkezik network csatlakozással, így monitorozhatjuk eszközeinket, és beállíthatjuk a paramétereket egyetlen helyről, például az Audio-Technica Wireless Manager szoftver segítségével, ami többek között offline és online frekvenciaterv készítésére is alkalmas. Amennyiben DANTE hálózatba szeretnénk illeszteni vezetéknélküli rendszerünket, nincs más dolgunk, mint a DANTE változatot választani.
Érdemes kipróbálni, hogy mit tud nyújtani egy modern analóg rendszer, a digitális korban.
http://www.audmax.hu