Hetek teltek már el, de ez a Tábor sem múlik el. Értem ez alatt, hogy nem megy ki az ember fejéből. Sejtem, hogy így vannak vele a táborlakók is, de nekünk, akik ezt a rendezvényt szervezzük, építjük, üzemeltetjük és bontjuk évről évre, sokkal tovább tart feldolgozni a látottakat és hallottakat. Sőt leírni is illik. Megosztani az élményt. Leírni úgy, hogy az utókor ne csak egy érzelmileg túlfűtött beszámolót olvasson. Bár úgy érzem, ezen sorok sem lesznek mentesek az érzelmektől, maximum az eltelt napok tompítanak rajta egy picit.
Az elmúlt évek alatt sok ilyet írtam már, előszedhetném azokat, ahogy a cím is egy korábbi beszámoló címe. Azóta sem jutott találóbb az eszembe. A “Zene, eső, rockszag”, ill. “Szorít a gyémántcipő” című cuccok is nagyot mentek korábban, ahogy más táborlakók és tanárok esszéi is, de a Zenészmennyország fejezi ki leginkább mindazt, amit ez a tábor képvisel.
Először összefoglalom számokban, hogy is néz ki egy ilyen rendezvény. Mi és ki, mennyi és mennyien kellenek/kellünk ahhoz, hogy a kb. 350 táborlakó jól szórakozzon, próbáljon és szívja magába a tudást. Évről évre elcsodálkozom, hogy a hátország milyen mértékben nő. Nő, ahogy belátjuk mi mindenre van szükség a zökkenőmentes szervezéshez és lebonyolításhoz. Jómagam az Audmax Kft. -t képviselem immár sok éve (talán 2008 óta?), de többedmagammal így vagy úgy belefolytunk a tábor előkészítésébe és lebonyolításába már egészen a kezdetektől. Andrásik Remo, a tábor főszervezője és megálmodója a semmiből grundolta össze ezt a rendezvényt és tette megkerülhetetlenné a zenei képzések egyre nagyobb választékában. Ebben vagyunk segítségére mi, hangszerforgalmazók, hiszen nincs közvetlenebb módja a zenészekkel és zenét tanulókkal való érintkezésnek és információcserének, mint egy hétig összezárva lenni. Közel 70 fős stáb biztosítja a mindennapok lendületes lebonyolítását. Tanárok, szervezők, hangmérnökök, technikusok, fotósok, videósok, hangtechnikus gyakornokok és korábbi táborozók alkotják azt a vaskos csapatot, akik állandóan voltak valahol vagy mentek valahová. Ennek eredménye, hogy gördülékenyen zajlott le minden esemény és próba, valamint elkészült temérdek jó fotó és jó néhány demó.
11 próbaterem, 2 stúdió, 2 színpad. Ez megannyi felszerelést kíván. Gondoljatok bele, minden helyszínre szükséges énekcucc, keverő, mikrofonok, dobcucc, cintányérok, basszusalap, gitárerősítők és szintik/zongorák. Ezen kívül a perifériáik: kábelek, elosztók, hosszabbítók és állványok. Számolgassatok csak! De azt gondolom, hogy mindenki, aki az esemény létrehozásában dolgozik, csak azért számolgat, hogy a darabszámok kiadják a szükséges mennyiséget. Mindehhez az Audmax Kft. számos eszközzel/felszereléssel járult hozzá.
A nagyszínpad keverőrendszere egy Allen&Heath dLive volt, valamint Audio-Technica vezetékes és vezeték nélküli mikrofonok, KORG billentyű és VOX gitárerősítők álltak rendelkezésre.
Az ún. Fa10 sátor felszerelése a következőkből állt: Allen&Heath SQ6 keverőrendszer, Audio-Technica vezetékes és vezeték nélküli mikrofonok, VOX gitárerősítők és KORG zongora.
A zongoraórák helyszínén, ami egyébként próbateremként is üzemelt, KORG Nautilus, Kronos és miniKORG700FS billentyűk szolgálták a billentyűsöket. A próbákon ezek mellett Trevis énekcucc és monitorládák, VOX VT40X és MVX150 gitárerősítők álltak a zenészek rendelkezésére.
A silent teremben egy Allen&Heath SQ5 dolgozott egy rakás ME1 személyi monitorkeverővel kiegészítve, melyek Audio-Technica fejhallgatókon szólaltak meg. Villanydob, Kemper, KORG billentyű - egész nap ment a kopácsolás. Elég vicces, hogy elmégy a terem mellett, amiben egy metálzenekar próbál, és nem hallasz mást, csak a villanydob kopogását és az énekes hangját. Szürreális élmény egészen addig, amíg a termet felügyelő Csepregi Géza be nem hív, hogy hallgass bele az általa megkevert hangba. Ott jön a pofon, hogy ATYAÉG! Egy igazán jó koncertmegszólalást hallasz!
Ezek mellett nem volt terem vagy stúdió, ahol ne dolgozott volna egy pár Genelec stúdiómonitor vagy Tascam hangkártya, Trevis hangcucc, AH ZED keverők, AT mikrofonok és/vagy KORG billentyű.
Hasonlóképp a büfében az esti jam sessionök alkalmával.
Nem részletezem tovább, nézzétek meg az itt készült képeket, az arcok magukért beszélnek.
https://bit.ly/Gitarmania_fotok
Sokakban felmerült, többen meg is kérdezték, hogy cégként mi értelme van ilyen rendezvényeken támogatóként megjelenni. A rövid távú gazdasági érdekeket tekintve kijelenthetem, nem sok. De nem is erről van szó, hiszen nem az itt eladott termékek haszna határozza meg az esemény értékét és sikerességét egy támogató számára. Lényege a társadalmi felelősségvállalás, illetve az, hogy berendezéseinket közvetlenül tudjuk bemutatni a felhasználóknak, és vissza tudjuk juttatni a tudást a korábban kiépített kapcsolatrendszer felhasználásával. Ezáltal edukálva az itt megjelenőket, illetve bővítve a céges kapcsolati hálót.
Úgy látom, a Gitármánia Tábort támogató kereskedelmi vállalkozások mind hasonlóan gondolkoznak.
A céges kapcsolatrendszer sok mindenre jó, ez esetben leginkább az általunk forgalmazott hangszereket és berendezéseket használó ismert és elismert művészeket, barátainkat kértük meg, hogy osszák meg tudásukat. Nem termékbemutatókat tartunk, persze a művészek használják cuccainkat a kurzusokon, ahogy a mindennapokban is.
Hogy kik is ezek a művészek?
Ferenczi Gyuri és az 1ső Pesti Rackák - Gyuri herflije (vagy hegedűje) egy VOX Mini Superbeetle erősítőn szólal meg. Keverőjük egy Allen&Heath SQ5. Elképesztő nyilvános próbát tartottak rávezetve minket a tudatos próba és dalírás aspektusaira. Rendhagyó koncertjük is mérhetetlen energiákat hordozott.
Szebényi Dani egy KORG Kronos és egy KingKORG energikus felhasználója. Többek közt a godfater. zenekar énekes-billentyűse tartott kurzust a szólóépítésről. Előtte egymást bökdöstük a Ferencziék kurzusán, hogy ezt miért nem mi találtuk ki és hasonlók.
Kéri Samu basszusgrooveokról és mindenféle technikákról beszélt a kurzusán. Este pedig a godfater. legénységét erősítette Danival együtt. Tette ezt egy Garry Lightgear basszuskombón, ami még a végtelenül hangos színpadon is remekül megállta helyét Borlai, Tibusz és Gotthárd Misi hangorkánja mellett.
Cséry Zoli, a legaktívabb művészbarátaink egyike bármiben benne van. Hangszeres videóival tele az internet. A táborba komolyabb témával készült, és elkápráztatott mindnyájunkat. Kurzusában a zeneszerzésről beszélt.
Lee Olivér az első Újgitáros verseny és annak megnyerése (2010) óta van az Audmax baráti körében. Manuális tudás, igényes hangzás és tiszta szív jellemzi őt és játékát. Effektekről beszélt, de közben sok más témát is érintett, és nézői kérdésekre is válaszolt.
Dér Dávid a fiatal billentyűs generáció egyik képviselője. Más a mindset, ahogy a zenekarában az Antaresben is. Dávid a színpadon egy KORG Prologue segítségével varázsolt, kurzusán az új digitális szintetizátorokat, a modwave-t és a wavestationt vette kezelésbe és mutatta meg, hogyan illeszkednek zenei környezetbe.
Heincz Gábor Biga egy másik univerzum. Mondjuk ez a megjelenő művészek mindegyikéről elmondható. De Biga és a felszerelés szeretete, annak átgondoltsága konkrétan elképesztő. Kemper felhasználóként a hangszerek és a Kemper kapcsolatáról és a megszólalás fontosságáról beszélt és mutatta meg több gitárral, hogy mi fán terem az all-round gitáros.
Zöld Zsolt technikai szakemerként tartott előadást. Az Audio-Technica technikai gurujaként mikrofonokról és az elhelyezésükről beszélt. Megmutatta a különbségeket, hogyan is szól a gitárerősítő, ha máshova teszed a mikrofonokat.
Galambos Zoltán “Galamb” keresett billentyűs, hangszerelő és zeneszerző. Üzleti tapasztalatait osztotta meg velünk. Azaz hogyan is élhetsz meg zenészként úgy, hogy közben nem vagy pizzafutár.
Ne feledkezzünk meg azokról sem, akik nem csak 1-1 kurzus erejéig tették tiszteletüket a Táborban, és szintén az Audmax berendezései mellett döntöttek.
Az egyikük Pacziga Linda, aki a Gitármánia énekeseivel foglalkozott napi kurzusain. Mindemellett elkötelezett Audio-Technica felhasználó.
Illetve Lukács Peta, aki a haladó gitárosok csapatával dolgozott. Peta többek között Audio-Technica mikrofonokat és vezeték nélküli eszközöket használ a színpadon, illetve stúdióban.
Tóth Tamás “Tomi” is évek óta alapvetése a tábornak. Kiváló dobos és hanghoz értő zenész. Kurzusain a dobolás mellett az indokolatlan hangosság is terítéken volt.
A művész barátok mellett kollégáink is kivették részüket a tábor életéből. A Szent György Hang- és Filmművészeti Technikum 10 diákja töltötte itt szakmai gyakorlatát. Gyakorlatukat felügyelte Hermann János és Csepregi Géza.
Ők emellett a tábor hangügyi különmegbízottjai is voltak. Csepi a silent próbateremben oktatta a gyerekeket, Jani pedig a (Fa)10-es előadóban ügyelt a hangra. E sorok írója pedig Egry Balázzsal, fiatalabb (és vékonyabb) ikertestvérével folyamatosan a tábor ütőerén tartotta az ujját. Hol zenekarokat írtak össze, hol a próbatermek körül intézkedtek, máskor színpadmesterként tetszelegtek, esetleg monitort (máskor italt) kevertek, építették és bontották a jam session helyszínt a Szent Györgyösökkel.
Az itt felsorolt technika, művészek, gyakvezérek, teremfelelősök és mindenféle egyéb személy nem másért volt ott, hogy a több mint háromszáz zenész táborlakó minél könnyebben kiteljesedhessen művészileg. Ja, ha már a számoknál tartunk, a tábor első napján 115 zenekart és produkciót írtunk össze. Ők a kialakított próbatermekben próbáltak. Illetve bárhol, ahol tudtak, hiszen a 11 teremben naponta nem volt annyi próbalehetőség. Mindezek ellenére a gálakoncerten 122 produkció állt színpadra. Ezen a napon kerültek átadásra a tábor díjai is, melyeket magánemberek és a kiállító cégek ajánlottak fel. A díjak nem valamiféle verseny eredményét jelzik, hanem leginkább az egész heti odafigyelést, hozzáállást, az egyéni és zenekari munkát hivatottak motiválni a tanárok véleménye alapján.
Íme az Audmax által felajánlott díjak és a díjazottak:
Kreiczer Anna, a Tábor legtehetségesebb/legszorgalmasabb énekese egy Audio-Technica AE4100 mikrofont kapott.
Kaló Csenge a legjobb 5letszobrásznak járó Audient EVO Studio Recording Bundle producer csomagot kapta.
Huszár Marci, a tábor legtehetségesebb/legszorgalmasabb billentyűse egy Audio-Technica M50x fejhallgatót kapott.
Polyák András a legérettebb gitárosnak járó díjat, egy VOX VT40X-et vihetett haza.
Két fiatal tehetség egy-egy gitáreffekttel lett gazdagabb. Beder Blanka egy VOX Valvenergy Cutting Edge, Csáki Dani pedig egy KORG Nu:Tekt ODS pedált kapott támogatásként.
Mindemellett nem a díjak halmaza az, ami miatt ez a tábor elképesztő hangulatú, hanem az együtt gondolkodó, zenélő, mosolygó emberekkel teli zeneórák, kurzusok és próbák miatt. Illetve a tábort záró érzelemcunami, a fent említett gálakoncert miatt. Ide fut ki az egész hét. A próbák, a zenekari gyakorlatok. A táborlakók sorra előadják tudományukat egymásnak, szüleiknek és barátaiknak. Leírhatatlanul felemelő élmény, ajánlom mindenkinek. Mi ott leszünk a harmincadikon is.
A 29. Gitármánia és Zenei Továbbképző Tábor kiállítói és üzemeltetői szemmel Hajdu Zoli billentyűzetéből
Audmax Kft.